Monday, May 9, 2011

Happy mother Day

Masih belum terlewat untuk aku ucapkan Happy Mother Day buat semua ibu, ummi, mak, mama, mummy dan bakal bergelar ibu.  Happy Mother Day!!

Selamat Hari Ibu aku tujukan especially buat insan yang selama ini melahirkan, mengajar, mendidik aku sehingga aku berada di tahap ini.  Selamat Hari Ibu buat Mama yang tersayang..Noormala binti Pagi.  Sesungguhnya jasa dan pengorbanan mama tiada bandingan nyer.  Aku masih ingat lagi sewaktu aku sakit nak bersalin.  Pada ketika itu, mama berada di sisi aku memberi kata-kata semangat. Pada ketika itu, memang aku rasa sungguh sedih, terharu apa yang mama buat untuk aku.

Tak dapat aku nak cerita kan pengorbanan yang mama buat..aku hanya melihat dari mata kasar aku.  Tapi dalam hati..tiada siapa yang dapat menyelami nyer..Ungkapan ini aku tujukan khas buat mama aku yang tersayang.  Tak dapat aku bayangkan kalau mama tak ada kat dunia ni.  Mesti seluruh semangat aku, akan mati.  Ya Allah..Kau panjangkan lah umur mama aku.  Aku tak puas lagi untuk hidup bersama dengan nya.  Aminnn.... 

Apakah sebenarnya
Terbuku dikalbumu
Apakah erti linang airmata di pipimu
Ucapkanlah padaku
Tak bisa kurungkainya
Rahsia yang kau pendam itu
Aku hanya menduga
Tidak mampu merasa
Sebenar-benar perasaanmu
Pengorbanan yang kau lakukan
Untuk dewasakan ku
Hanya bisa ditangguing oleh hati ibu
Namun kupercaya
Takkan terlerai kasih
Ikatan ini takkan putus
Telah kau telan lara
Dan terima segala
Dugaan dan badai yang melanda...
Duhai ibu
Selamat Hari Ibu buat mama tersayang.  I love U so much.....Muahhhhhhh..

1 comment:

  1. salam kak

    Untuk pengetahuan , hadiah penyertaan Nama Baby contest akan dipos pda bulan 6 nanti. di harap dapat menghantar alamat, nama anda dan nama baby. ke iezanidris@yahoo.com.my , kalo dah hantar, abaikan pesanan ni :) maaf lambt :)

    ReplyDelete